Neither-So / Either-Too kullanımı

Neither/ Nor 
So                                —- (de) (da) anlamı verir.
Either
Too  

*Too/Either
Too: olumlu cümlelerde (de)-(da) , Either: olumsuz cümlelerde (de)-(da) yapar. Cümlenin sonuna giderler.

She has loved animals very much. / O hayvanları çok sever.
I have loved animals very much,too. / Bende hayvanları çok severim
I have,too(kısa hali)

She went to the concert.  / O konsere gitti.
Seda’s mather did,to / Seda’nın annesi de konsere gitti.
Seda’s mather went to the concert,too.(uzun hali)

I am studyng maths now. / Ben şu an matematik çalışıyorum.
He is ,too  / O da.

They don’t want to go ankara. / Onlar ankara’ya gitmek istemiyorlar.
I don’t want to go ankara,either / Bende ankaya’ya gitmek istemiyorum
I don’t ,either. / Bende

She hasn’t met him,yet / O onunla henüz tanışmadı.
My mather hasn’t,either / Annem de.

Neither-Nor / So
Neither-Nor : olumsuz cümlelerde So: olumlu cümlelerde kullanılır. Cümlenin başına gelir.

She sleeps a lot / O çok uyur.
She does ramazan. / Ramazan da.

They invite me to lunch. / Onlar beni öğle yemeğine davet etti.
So does she   / Onu da

She accused him of stealing money.
She did they.

I love you. / Seni seviyorum
So I do / Bende.

I don’t like animals.
Neither does my mum.

She didn’t admit her guilt.
Nor did he / He didn’t either (iki kullanımda aynı)

They haven’t misunderstand she. / Onlar beni yanlış anladı.
Nor has I / Beni de.

She hasn’t used it before.
Nor have they / They haven’t,either. (iki kullanımda aynı)

They can’t sleep. /Onlar uyuyamıyor.
Neither can I. /Ben de

Conform/obey: uymak Accuse: suçlamak İnvite: davet etmek Punishment: ceza
Assignment: atama,tayin Stealing: çalmak Travel: seyahat etmek Crime: suç
Turn off :kapatmak Fact: gerçek,durum Before: önce Guilt: suçluluk
Louldy: yuksek sesle Happen : olmak,meydana gelme Misunderstand: yanlış anlamak Admit: kabul etmek,itiraf etmek

 

Bir Cevap Yazın

