Subjunctives (Dilek şart kipi)

1) Verbs (Fiil)
2)Adjectives (Sıfat)
3) Nouns(isim)

1) Verbs (Fiil)
advise → öğüt vermek
command / order → emir vermek
demand → talep etmek
desire → arzulamak/çok istemek
insist/persist → ısrar etmek
recommend → tavsiye etmek
request → rica etmek
situplate → şart koşmak
suggest → önermek

I insisted that she go to supermarket.
Markete gitmesi konusunda ısrar ettim.

The commander commanded that.
I clean the window.

Not:  Dilek şart cümlelerinde that kısmından sonra Fiil gelirse Fiilin V1 hali gelir.

I rememmend that you stay in that hotel.
Senin o otelde kalmanı tavsiye ederim.

2) Adjectives (Sıfat)
İmportant/cruciel → önemli
Vital → hayati derecede önemli
Essential/Necessary → gerekli
İmpretive → Zorunlu

It was vital that they call you.
Onların seni aramaları hayati derecede önemliydi.

It is important that she study vocabulary for KPDS
KPDS için kelime çalışmak önemli.

It is imprative that you stay here.
Senin burada kalman şart.

3)Nouns (İsim)
İmportance → önemli
requirement → ihtiyaç
necessisity → gereklilik
stipulation → koşul
Suggestion → Öneri
İmperative → Zorunluluk

It is a suggestion that she work hard for promotion.
Terfi için çok çalışması bir öneridir.

Verbs of perceptive (Algılama fiileri)
See → görmek
Observe → gözlem yapmak
Hear → duymak
Watch → izlemek

Bu fiillerden sonra fiil gelirse Ving ve V1 alabilirler.
Ving → Eyleminbir kısmını gördüğümüz zaman Ving kullanırız.
V1 → Eylemin tamamına şahit olmak  

I saw him parking.
Onu park ederken gördüm.

I saw him park.
Onun park ettiğini gördüm.

Ben babamı balık tutarken gördüm.
I saw my father fishing.

O benim şarkı söylediğimi duydu.
She heard me sing a song.

On time / İn time kullanımı:

on time:   zamanında/Bir yere tam zamanında gelmek.
in time : zamanında önce/Bir yere zamanında önce gelmek.

I am an on time person.
Ben dakik bir insanım.

I come hear on time.
Ben buraya zamanında geldim.

Call: aramak Observe: gözlemlemek Hear: duymak Vocabulary: kelime
See : görmek Saw(V3): görmek Watch: izlemek Promotion: terfi

Subjunctives (Dilek şart kipi)” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

