Gerund / infinitive 2

İngilizce’de fiillerin %20’si (Ving) , %80’i (to + V1) alır.
Gerund → Ving       Infinitive → to + V1

* Gerunds Expressions:  Aşağıdaki ifadelerden sonra gelen fiiller Ving alır.
There is no point in → Bir anlamı yok
There is no use/good → Bir yararı yok
It is worth → Yapmaya değer
It is not worth → Yapmaya değmez
Without + Ving → Birşey yapmaksızın

Examples:

There is no point in reading this book.
Bu kitabı okumanın bir anlamı yok.

Artık buraya gelmenin bir anlamı yok.
There is no point in coming here anymore.

It is no good listening to the lesson now.
Şimdi dersi dinlemenin bir anlamı yok.

Artık beni aramanın bir yararı yok.
It is no use calling me anymore.

This film is not worth watching.
Bu filmi izlemeye değmez.

Bu kitap okumaya değer.
It s worth reading this book.

Beni aramadan evden çıkma.
Dont leave home without calling me.

Seni görmeden oraya gidemem.
I can’t go there without seeing you.

*Verbs can take either Ving or to +V1 : Aşağıdaki ifadelerden sonra gelen fiiller hem Ving hem de to +V1.

remember → hatırlamak
forget → unutmak
regret→ pişman olmak
mean → anlamına gelmek
try → denemek
stop → durdurmak

Remember + to V1 (Planlanmış bir aktiviteyi hatırlamak)
Remember + Ving (Geçmişteki bir hatırayı hatırlamak,anmak)

Ex: I remembered to post the letter suddenly.
Aniden mektubu postalamayı hatırladım.

Ex: I remember swinging in the park.
Parkta sallandığım günleri hatırlarım.

Forget + to V1 (Planlanmış bir aktiviteyi unutmak)
Forget + Ving (Geçmiş anısını hatırlamak,özlemek)

Ex: I forgot to call you yesterday.
Dun seni aramayı unuttum.

Ex: I forgot going to concerts.
Konserlere gitmeyi unuttum.

Regret + to V1 (Üzgün olmak,I sorry anlamına gelir)
Regret + Ving (Geçmişte yaptığımız birşeyden pişman olmak)

Ex: I regret to say that your friend is ill.
Üzgünüm ki arkadaşınız hasta.

Ex: I regret calling him last year.
Onu geçen yıl aradığıma pişman oldum.

Mean + Ving (Anlamına gelmek)
Mean + to V1 (Kastetmek)

Ex: Being a TOEFL studens means having responsibilities.
TOEFL öğrencisi olmak sorumluluk sahibi olmak anlamına gelir.

Ex:  I don’t mean to hurt you.
Seni incitmeyi istemedim.

Try + Ving (Denemek)
Try + to V1  (Çaba göstermek)

Ex: I tried openinh the door, but I couldn’t.
Kapıyı açmayı denedimn ama açamadım.

Ex: I tried to open the door and I managed.
Kapıyı açmaya çalıştım ve başardım.

Stop + Ving (Yapılan eylemi durdurmak)
Stop + to V1 (Bir eylemi yapmak için durmak)

Ex: I stopped smoking
Sigara içmeyi bıraktım.

Ex: I stopped to smoke.
Sigara içmek için durdum.

Anymore: artık Leave: bırakmak ,terk etmek There : oraya,orada Concerts: konser
By the way: yeri gelmişken Abandon: terk etmek İll : hasta Swing: sallanmak

Bir Cevap Yazın

