Causatives (ettirgenlik)

Have / let / make  +  sb  +   V1

Have : Bir kimseye yapması için bir sorumluluk vermek,birşey yaptırmak.
Let : Bir kimseye birşey yapması için izin vermek.
Make : Bir kimsey birşey yaptırmak. (bir zorlama var kişi kendi isteği ile yapmaz)

Dün saçlarımı kuaföre kestirdim.
I had my hairdresser cut my hair yesterday.

Yarın evimi ona temizleteceğim.
I will have her clean my home tomorrow.

My teacher let me stay in istanbul.
Babam istanbul’da kalmama izin verdi.

My students made me laugh.
Öğrencilerim beni güldürdü.

Not: yukarıda cümle yapısında bulunan (sb) somebody yani şahış yerini tutmaktadır.

Get / force  +   sb   + to V1

Get : Bir kimseyi birşey yaptırmak. Have ile birbirinin yerine kullanıyor.
Force : Bir kimseyi birşey yapmaya zorlamak.

Ben dün arabamı arabacıya tamir ettirdim.
I got the mechanic to repair my car yesterday.

Öğretmenim bizi kelime çalışmaya zorladı.
My teacher forced us to study vocabulary.


Get / have +   sth   +  V3

Ben dün evini boyattım.
I got my house painted yesterday.

Not:  Yapan kişi değil nesnedir.

Repair : tamir ettirmek     Hairdresser : Kuaför 

Bir Cevap Yazın

