Used to (geçmiş alışkanlıklar)

Geçmişte yağtığımız alışkanlıkları belirtmemizi sağlar. -Yapardım, -ederdim gibi anlamlar katar cümleye. Eğer geçmişte birşey yapıyorsak şu an yapmıyoruz, geçmişte bir eylem yapmıyorsak şu an yapıyoruz anlamına gelir.

CUMLE YAPISI———–
(+) Subejct + used to + V1 + …
(-) Subject + didn’t use to + V1 + …
(?) Did + subject + use to + V1 + …

Examples:

Benim ağabeyim 3 yıl önce gitar çalardı.
My elder brother used to play guitar three year ago.

Benim annem 2 yıl önce hiç alışverişe gitmezdi.
My mather didn’t use to go shopping two years ago.

Ben 7 yaşındayken çok iyi ingilizce konuşamazdım.
When I was seven I didn’t use to speak english vey well.

Sen 9 yaşındayken iyi piyano çalar mıydın ?
When you were did you use to play piano well ?

Not: Good(iyi) anlamına gelir. İsimleri nitelerken kullanılır. 
          Well(iyi) anlamına gelir. Fiilleri nitelerken kullanılır. 

Else sister: abla Elder brother: abi Go shopping: alışverişe gitmek Speak : konuşmak

 

Used to (geçmiş alışkanlıklar)” üzerine 5 yorum

  1. Sen 9 yaşındayken iyi piyano çalar mıydın ?
    When you were did you use to play piano well ?

    bu yanlış olmuş..
    when you were 9 yrs ols did you use to play piano well

Bir Cevap Yazın

