Gerunds and İnfinitives

Gerunds = V + Ving  → Aşağıda belirtilen fiillerden sonra gelen fiiller (Ving) alır. Kalıp olarak kullanılır.

Like : Hoşlanmak
Love : Sevmek
Hate : Nefret etmek
Enjoy : Zevk almak
Can’t Stand : Birşeye katlanamamak
Can’t Help : Birşey yapmaktan kendini alamamak
Look forward to : Birşeyi dört gözle beklemek
Get used to : birşeye alışmak

Infinitives = V + to + V1  → Aşağıda belirtilen fiillerden sonra gelen fiiller (to + V1) alır. Kalıp olarak kullanılır.

Want : Istemek
Decide : Karar vermek
Manage : Yönetmek
Refuse : Reddetmek
Promise : Söz vermek
it is + adjectives + to + V1

Kalıplar
Birşey yapmak için izin vermek → Let + somebody + V1
Birine birşey yaptırmak → Make + somebody + V1
Geçmişteki Alışkanlıklar → Used to + V1

Example :

Ben senin geç gelmene katlanamıyorum.
I can’t stand your coming late.

Arkadaşlarım yurtdışına gitmek istiyor.
My friend want to go abroad.

Not : İngilizce’de son kullanılan fiil cümlenin başına gelir.

Sana yarın uğrayacağıma söz veriyorum.
I promise to come round to you tomarrow.

Kendimi gülmekten alamıyorum.
I can’t help laughing.

Seni görmeyi dört gözle bekliyorum.
I looking forward to seeing you.

İstanbul’da metroyu kullanmak çok kolay.
It is very easy to use the underground in istanbul. (it is+adjectives+to+V1)

New york’ta yaşamak çok heyecan verici.
It is very exciting to live in new york.

O konsere gitmeyi reddetti.
He refused to go to the concert.

Ben erken kalkmaya alıştım.
I got used to getting up early.

İngilizce konuşmaya bayılıyorum.
I love speaking love.

Trafikte sıkışmaktan nefret ediyorum.
I hate get stucking in traffic.

Aslında ingilizce öğrenmek çok kolay.
It is very easy to learn english,in fact.

Öğretmenim dışarı çıkmama izin verdi.
My teacher Let me go out. (Let+somebody+V1)

Sonunda bu problemi çözmeyi başardım.
I managed to solve this problem at last. (V+to+V1)

8 yaşındayken gitar çalardım.
I used to guitar when I was eight.

Öğrencilerim beni güldürdü.
My student’s made me laugh.( make + somebody+ v1)

Nişanlım iş ingilizcesi öğrenmek için yurtdışına çıkmaya karar verdi.
My france decided to go abroad to learn business english.

Senin buraya gelmeni dört gözle bekliyorum.
I looking forward to you coming here.

Not : looking üsteki cümlede şimdiki zaman olduğu için (Ving) aldı.

 

Come round: uğramak Wake up : uyanmak İn fact: aslında Here : burası/buraya
Abroad : yurtdışı Get up: kalkmak Learn : öğrenmek Business :
Laugh : gülmek Live : yaşamak Hate : nefret etmek France : nişanlı
Underground : metro Concert : konser At last : sonunda Wife : bayan eş
Subway: metro Refect: reddetmek Hear : duymak Husband : bay eş

 

Gerunds and İnfinitives” üzerine 2 yorum

  1. When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time
    a comment is added I get three e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?

    Thanks a lot!

Bir Cevap Yazın

