Past perfect tense (miş’li geçmiş zaman)

<——-Past Perfect———–Past———Present perfect——–Present and present continious———–Future———–>
<——-miş’li zaman———Geçmiş———–Have/Has V3————Geniş zaman ve şimdiki zaman———–Gelecek———–>


Past Perfect tense:
(-miş’li) geçmiş zaman. Geçmişte yapılan ilk eylemi belirtirken söylenir.

CUMLE YAPISI————–
(+) Subject + had + V3 + object + place + time
(-) Subject + had + not + V3 + object + place + time
(?) Had + subject + V3 + object + place + time

Before ve After kullanımı : Past , past perfect ,past continious cümlelerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
After : Past perfect gibi kullanılır → After + subject + had + V3
Before : Past tense gibi kullanılır  → Before + subject + V2

Examples:

Seni görmeden önce annemle konuşmuştum.
Before I saw you I had spoken to my mather.

Seni aradıktan sonra uyudum.
After I had called you , I slept.

Kitabı okuduktan sonra onu özetledim.
After I had read a book ,I summarized it.

Ben eve geldiğimde annem evimizi temizliyordu.
When I came home my mather was cleaning our home.

Ben eve geldiğimde annem temizlik yaptı.
When I came home my mather cleaned.

Ben eve geldiğimde annem temizlik yapmıştı.
When I came home my mather had cleaned.

Ben arabamı tamir ederken oğlum duvarları boyuyordu.
While I was reparing my car my son was painting the walls.

O raporu yazarken mürekkebi kağıdın üstüne döktü.
While she was writing the report she spilt the ink into the paper.

Ben üniversiteden mezun olduktan sonra kolayca iş buldum.
After I had graduated from university , I found a job easily.

Hava kararmadan önce tüm işlerimi bitirmiştim.
Before it got dark I had finished all my work.

Arkadaşlarıma rastladığım zaman ben paramı kaybetmiştim.
When I come across  my friend I had lost to my money.

Kelime çalıştıktan sonra sınavda başarılı oldu.
After she had studied vocabulary she became succesful in the exam.

When → v2
While → was,were + Ving
Before → V2
After → had + V3

See-Saw : görmek Come-came : gelmek All : tüm Vocabulary : kelime
Speak-spoken: konuşmak Repor : tamir etmek Lose-lost : kaybetmek Become : olmak
Call-called : aramak Son : oğul Come acroos : rastlamak Succesfull : başarılı
Sleep-slept : uyumak Wall : duvar Come round : uğramak Study : çalışmak
Clean : temizlik Gruduate : mezun olmak Easily : kolayca Exam : sınav
Summariz : özet Find-found: aramak Get dark : hava kararması Hard : zor/sert


Past perfect tense (miş’li geçmiş zaman)” üzerine bir yorum

  1. Her konuya “süper” yazdım ama gerçekten süper..”Bir Türk nasıl anlar?” sorusuna cevap aramışsınız resmen..

Bir Cevap Yazın

