Past continious tense (was/were +Ving)

Past continious tense : Geçmişte sürekliliği olan bir eylem yapıldığı ve yine geçmişte sona erdiğini bildiren cümlelerdir.

CUMLE YAPISI———–
(+) Subject + was/were + Ving + object + place + time
(-) Subject + was/were + not + Ving + object + place + time
(?) Was/were + subject + Ving + object + place + time

Ving kullanımı: (-yor)
Long action : Sleep,listen,work,cook gibi fiiller Ving alır, çünkü uzun süreli yapılan eylemlerdir.
Short action : Go,start,arrive,hear gibi fiiller Ving almaz, çünkü hemen olan ve biten fiillerdir devamlılığı yoktur.

While ve When kullanımı :
While : (-iken) anlamını verir. Past continious şeklinde kullanıılır → While + subject + was/were + Ving.
When : (-dığı zaman) anlamını verir. Past tense şeklinde kullanılır → When + subject + V2

Examples :  

Dün ben ders çalışırken, babam aniden eve geldi.
While I was studying lesson, my father came suddenly yesterday.

Bu sabah annem kahvaltı hazırlerken ,kızkardeşim gazete okuyordu.
While my mather was making breakfast this morning,my sister was reading newspaper.

Geçen hafta onu gördüğüm zaman müzik dinliyordu.
When I saw him last week , he was listening to music.

Ben yemek pişirirken bülent eve geldi.
While I was cooking bülent came home.

O eve vardığında ben hamburger yiyordum.
When he arrives home I was eating a hamburger.

Ben ofiste çalışırken aniden patronum geldi.
While I was worling in the office, my boss came suddenly.

Erkek kardeşim uyurken telefon çaldı.
While my brother was sleeping the phone rang.

Kötü haber duyduğum zaman ağladım.
When I heard the bad news , I sobbed.

Arabayı durdurduğum zaman o güzel bayanı gördüm.
When I stopped the car,I saw that beatiful lady.

Ödevlerime başladığımda oldukça yorgundum.
When I started my homework ,I was quite tired.


Arrive : varmak Suddenly : aniden Sleep : uyumak Cry : ağlamak
Reach : zengin Boss : patron News : haber Hear : duymak
Sob : hıçkırarak ağlamak Make breakfast : kahvaltı hazırlamak Have breakfast :  kahvaltı yapmak Phone rang : telefon calması

Bir Cevap Yazın

